Rozrząd w 1,2 TSI, czy są nadal problemy ?

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • OctavianCiety
    Classic
    • 2012
    • 6

    Rozrząd w 1,2 TSI, czy są nadal problemy ?

    Zapewne wymiana sterownika. W pl nikt tego nie naprawia niestety ....
  • Mariow
    Drive
    • 2011
    • 44

    #2
    Rozrząd w 1,2 TSI, czy są nadal problemy ?

    Panowie mam pytanie jak wygląda sprawa problemów z rozrządem w 1,2 TSI ? Czytałem temat o 1,4 i widzę że nadal mimo modyfikacji zdarzaja się problemy z klekotaniem itp.
    A co z 1,2 czy ma ktoś ten silnik po zmianach i potwierdza że usterka została wyeliminowana ?
    Pytam bo mam chęć na ten silnik i sam nie wiem w co zainwestować czy może jednak brać 1,6 MPI i spokój.

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      Mariow, kolega comando ma 1.2 TSI po naprawie rozrządu.
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • Mariow
        Drive
        • 2011
        • 44

        #4
        A czy orientujesz się czy miał ten poprawiony już silnik czyli niby ten po 06.2010, czy jeszcze stary ?

        Komentarz

        • exportsubripp
          Rider
          • 2010
          • 304

          #5
          kolega Langusta tez mial robiony rozrząd, ja mialem 1.2 z wrzesnia 2010 i u mnie tez klekotał ale nic nie robilem z tym bo itak skoda szla do sprzedania, gdybym pojechal do ASO to pewnie bylaby diagnoza taka jak u Langusty , ze napinacz do wymiany.
          Napisane za pomocą batonika KitKat

          Komentarz

          • Mariow
            Drive
            • 2011
            • 44

            #6
            Czyli mam rozumieć że to nadal potencjalna bomba z opóznionym zapłonem i wcześniej czy póżniej i tak rozrząd się odezwie mimo poprawek ?

            Komentarz

            • exportsubripp
              Rider
              • 2010
              • 304

              #7
              czym sie przejmujesz?, wymieniasz na gwarancji i później lata bez zarzutu
              Napisane za pomocą batonika KitKat

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Czy lata to sie jeszcze okaze. Z 1.4 i 1.8 tez tak mialo byc, a potem byla poprawka poprawki
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • marcink_1
                  Rider
                  • 2010
                  • 312

                  #9
                  Ja mam 1.4TSI z 2009 roku z przebiegiem 43tys. i nic nie wymieniałem i jak narazie nie mam podstaw cokolwiek wymieniać. Tak więc chyba nie jest takźle źeby zaraz zakładać, źe się popsuje.

                  Komentarz

                  • Tippo
                    L&K
                    • 2009
                    • 1349
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Mihau
                    Mariow, kolega comando ma 1.2 TSI po naprawie rozrządu.
                    Mysle, ze nogi kolegi comando, nie wytrzyma zaden rozrzad :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8162
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Adamb ostatnio z brata 0II był w ASO i cos mu tam przy tym grzebali
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        :arrow: :arrow: :arrow: Problemy z rozrządem ??? http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/czy...uchow-rozrzadu :diabelski_usmiech

                        "Volkswagen zidentyfikował błąd produkcyjny będący przyczyną problemów z łańcuchami rozrządu. Nie ma jednak pewności, czy producent wykaże gest dobrej woli

                        Błąd produkcyjny dostawcy łańcuchów jest bezpośrednią przyczyną wydłużających się i przeskakujących łańcuchów rozrządu w silnikach TSI. Takiej odpowiedzi udzielił przedstawiciel Volkswagena podczas rozmowy z magazynem Auto Bild.

                        Osoba zajmująca się dbaniem o zachowanie odpowiedniego poziomu jakości aut VW – Frank Tuch powiedział, że zły łańcuch rozrządu w silnikach 1.4 TSI to wynik zbyt wysokiego marginesu tolerancji poziomu jakości. Dostawca problematycznych części zbyt optymistycznie określił czas graniczny zużycia łańcucha. Producent wadliwej części przetestował używane auto z silnikiem 1.4 TSI, test wykazał, że łańcuch zostawia na zębach drobne rysy, a dodatkowo powstają opiłki.

                        Łańcuch zużywa się, to nie podlega wątpliwości. Auta z wadliwym elementem stanowią niewielki procent w ogólnej produkcji. Po wykryciu wady części zostały zmodyfikowane, dzięki czemu problem w autach z nowym łańcuchem nie występuje. Wyciągnięte łańcuchy powodowały problemy, a także awarie silników

                        Jeśli masz samochód z wadliwym łańcuchem, bardzo ważne jest szybkie wykrycie problemu, dzięki czemu będzie można uniknąć poważnych awarii.

                        Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów. W jednostkach 1.8 i 2.0 EA888 problemy z łańcuchem rozrządu nigdy nie wystąpiły, silniki z tym oznaczeniem można było znaleźć w np. Golfie GTI."
                        Załączone pliki
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Mariow
                          Drive
                          • 2011
                          • 44

                          #13
                          Teoretycznie jasne ale wiadomo papier przyjmie wszystko a jak jest w rzeczywistości masz gwarancję 2 lata i jakby co to wymiana na gwarancji tylko że rozrząd może odezwać się przy około 100 000 a ja np tyle robię ale za 4 lata czyli po gwarancji i co ?

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8033
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez piotrek_os
                            Adamb ostatnio z brata 0II był w ASO i cos mu tam przy tym grzebali
                            Wymiana rozrządu + dodatkowa podkładka pod sterowanie turbiną + nowy soft. Auto z 2010.10. Przebieg 13kkm.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • marlej108
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 4976
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez AdamB
                              Zamieszczone przez piotrek_os
                              Adamb ostatnio z brata 0II był w ASO i cos mu tam przy tym grzebali
                              Wymiana rozrządu + dodatkowa podkładka pod sterowanie turbiną + nowy soft. Auto z 2010.10. Przebieg 13kkm.
                              k...wa mac.... to sie nazywa sprawdzona technologia... :-((( co za syf.
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8033
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                marlej108, nie ma się co podniecać , wymieniony i teraz powinno być OK.

                                Aha, dla tego egzemplarza na podkładkę sterowania turbiną wraz z softem jest akcja serwisowa czy naprawcza (nie wiem jak to prawidłowo nazwać), ale ile aut jest nią objętych tego już nie wiem. Problem się objawiał brzęczeniem metalowym podczas "kopnięcia" pedału gazu na postoju. Problemy zostały usunięte przez serwis EMIDA w Krakowie na ul. Conrada bezproblemowo i dość sprawnie.

                                [ Dodano: Pią 24 Sie, 12 08:53 ]
                                marlej108, dodam jeszcze że to auto miało naprawianą skrzynię biegów przy przebiegu chyba 3000 km z powodu rzegotania podczas postoju. Uszkodzenie to się objawiło w zasadzie od samego początku.
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • marlej108
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 4976
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez AdamB
                                  marlej108, nie ma się co podniecać , wymieniony i teraz powinno być OK. .
                                  Mam nadzieje, ze wszystko z maszyna bedzie OK.

                                  ale VAG dal dupy z tymi silnikami... klienci jako testerzy i ciagle jakies problemy... :roll:
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    #18
                                    ciekawe jak te nowe dieselki.czy tez maja ukryty prezent

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8033
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #19
                                      marlej108, nie da się wszystkiego przewidzieć, a koncerny nie są wstanie sprawdzić silnika w różnych warunkach użytkowania. Inaczej zachowuje się silnik przy aucie który jeździ codziennie po 60-100km, inaczej który jeździ codziennie po kilka km, a jeszcze inaczej ten który jeździ raz na tydzień. Ważne jest aby problemy zostały usunięte bezpłatnie i miały jakiś dłuższy okres gwarancji obostrzony przebiegiem powiedzmy 100kkm bez granicy czasowej.

                                      [ Dodano: Pią 24 Sie, 12 09:05 ]
                                      xtremesystems, pożyjemy zobaczymy
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • marlej108
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 4976
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez AdamB
                                        marlej108, nie da się wszystkiego przewidzieć, a koncerny nie są wstanie sprawdzić silnika w różnych warunkach użytkowania. Inaczej zachowuje się silnik przy aucie który jeździ codziennie po 60-100km, inaczej który jeździ codziennie po kilka km, a jeszcze inaczej ten który jeździ raz na tydzień. Ważne jest aby problemy zostały usunięte bezpłatnie i miały jakiś dłuższy okres gwarancji obostrzony przebiegiem powiedzmy 100kkm bez granicy czasowej.
                                        AdamB, ale problem mysle tkwi w zasadzie planned obsolescence - a wiec w planowanym konstruowaniu produktu w ten sposob, zeby sie po pewnym okresie czasu... zuzyl... i widac przy tsi przedobrzyli... Wlasciwie chyba najmniej problemow z silnikami z rodziny tsi jest z 2.0... choc moze to wynika tylko z tego, ze jest ich po prostu najmniej...

                                        nikt mi tez nie wmowi, ze tak liczne "przygody" z problemami z tymi silnikami to cos naturalnego i choroby wieku dzieciecego... do diaska - ile moga trwac choroby wieku dzieciecego? rok??? dwa??? ale ciagle poprawki, poprawki poprawek itd... to jest wlasnie testowanie na klientach... ale skoro ludnosc kupuje to czemuzby nie :-))))

                                        ps. poza tym w sumie to nie ma wybory prawda? w VAG w Europie jest tylko 1.6 i 1.4 - ktore sie ostaly... ale w nowych autach pewnie ich juz nie bedzie - i tak wesolo wszyscy beda mieli tsi - ja pewnie w koncu tez...

                                        dobra, ale robie tutaj OT, wiec juz bede cicho jak myszka... ;-)
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz

                                        • piociel
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 526
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          marlej108, nikt w to nie uwierzy, że ty kiedyś kupisz TSI. Ewentualnie kupisz TSI i zrobisz swapa na 1,4 16V. :P
                                          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez marlej108
                                            poza tym w sumie to nie ma wybory prawda? w VAG w Europie jest tylko 1.6 i 1.4 - ktore sie ostaly... ale w nowych autach pewnie ich juz nie bedzie
                                            I tutaj marlej108 się mylisz, ponieważ w nowym Rapidzie podstawowym silnikiem jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 HTP (75 KM, 112 Nm, 0 - 100 km/h w 13,9 s, V max = 175 km/h, śr. spalanie = 6,1 l/100 km). Więc nawet przy nowych jest szansa na coś na benzynę, ale nie TSI. Parametry owej jednostki pozostawiam do rozważania w ciszy każdemu z Was . W O3 teoretycznie MPI może pozostać, ale tylko ze względu na LPG.
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • arkan
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 89

                                              #23
                                              Może dodam od siebie. U siebie mam mały przebieg (nieco ponad 11 tys.) i jak do tej pory to nie miałem problemów z rozrządem (auto z produkcji 2011 roku). Podkładkę pod turbo miałem zrobioną w ramach akcji naprawczej, kiedy byłem na przeglądzie (auta od lutego 2012 mają już to poprawione). Dodatkowo wgrywają nowy soft, który m.in. poprawia zachowanie silnika na wolnych obrotach (brak tzw. falowania). I nie jest prawdą jak piszą co niektórzy, że co jakiś czas nowy soft (były 2 od 2009 roku).
                                              W zaprzyjaźnionym ASO VW dowiedziałem się, że nie mieli jeszcze żadnej naprawy rozrządu w 1.2 TSI wyprodukowanym po czerwcu 2011 roku (ponoć VW usunął usterkę).
                                              Ja bynajmniej nie mam (przynajmniej na razie :wink powodów do narzekań na silnik 1.2TSI.
                                              Golf VII TDI Variant

                                              Komentarz

                                              • sew1981
                                                RS
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2009
                                                • 10918
                                                • Fiat

                                                #24
                                                AdamB, czy nowy soft jest tym softem trudnym do zmiany (chipowania) w fabiach 1.2 tsi tak jest podobno, gdzieś ktoś tu opisywał, że ma z tym problem po zmianie softu.
                                                marlej108, tu się z Tobą zgodzę...dla mnie też syf, i wygląda na to, że to nie jest przypadkowy egzemplarz tylko cała seria
                                                dziżys...htp były już w fabiszonach...litości, to też nieudane silniki...
                                                chyba faktycznie najlepiej jakby zostawili to 1.4 mpi, a dla tych co chcą trochę koksu więcej dołożyli turbo i by był taki mniejszy brat starego poczciwego 1.8t :P

                                                Komentarz

                                                • paweł2
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1405

                                                  #25
                                                  Cos im nie zabardzo sie udaly te TSI z poczatku bylem ich wielkim zwolennikiem a teraz ...no coz juz taki pewny nie jestem na nowke moze i bym sie skusil ale na uzywke z 150k przebiegu juz niekoniecznie.
                                                  Ale fiat tez ma turbo np 1.4T i nic nie slychac o sypaniu sie ,
                                                  nowe turbo Opla i EB z Forda tez chyba wypadaja lepiej
                                                  VAG dal plame.
                                                  Na dzien dzisiejszy wybralbym(jesli wogole zdecydowalbym sie na turbo :roll: )
                                                  1.6EB Forda.
                                                  Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...